Thursday, December 9, 2010

Jangan tertipu!

Posted by Nurul Hidayah Mohd Zim at 1:04 PM
Salam. Baru sebentar td happy krana result, tetapi tiba2 hati menjadi kecewa kembali. Knapa perlu buat begini. Kalau dah datang ke negara Malaysia silalah buat perangai baik2 dan sopan2 sedikit. Kasihanilah rakyat Malaysia yg sangat betolak ansur selama ini. Kawan2 baca paper metro kah hari ni???


Semakin menjadi2 nampaknya masalah macam ni. Lepas baca paper ni, abang aku dapat mesej ni plak.


Ampa rasa sama ka x sama? Cara mesej n lenggok bahasa?? Bukan nak menuduh atau apa2. Cuma bertanya sahaja. Kalau ampa marah x?? Nasib baik kna kat org yg tahu kata bnda macam ni adalah tipu semata2. Kalau sapa yg x baca paper macam mana?? Kesian bukan. Ingatkan ayah sndri mintak tolong. Balik2 kna tipu. Oh sangat tragis. Jadi silalah berhati2 ya kawan2. Sekarang ni macam2 cara yg org buat semata2 untuk duit. Dan jgnlah buat sikap mcm ni jugak x kiralah warga asing atau tempatan. Bg warga asing jgn la berbuat begini. Memanglah bukan semuanya warga asing itu jahat. Tetapi kalau dah segelintir warga asing yg suka buat mcm ni, ia boleh menghilangkan kepercayaan dr org tmpatan kpd semua warga asing. Renung2kan lah ye. Dan selamat beramal~~ Salam

4 comments:

Cik Moon on December 10, 2010 at 9:49 AM said...

hrmm..sama kes ngan sorg rakan blogger nie..dia pun penah dpt sms yg sama...

Nurul Hidayah Mohd Zim on December 10, 2010 at 2:34 PM said...

macam2 hal la kan.. ish3

aisya on December 10, 2010 at 5:46 PM said...

dah byk kali dah dengar pasal ni...
haihh, org zaman sekarang..

Nurul Hidayah Mohd Zim on December 10, 2010 at 7:33 PM said...

itulah..macam2

Post a Comment

Thursday, December 9, 2010

Jangan tertipu!

Posted by Nurul Hidayah Mohd Zim at 1:04 PM
Salam. Baru sebentar td happy krana result, tetapi tiba2 hati menjadi kecewa kembali. Knapa perlu buat begini. Kalau dah datang ke negara Malaysia silalah buat perangai baik2 dan sopan2 sedikit. Kasihanilah rakyat Malaysia yg sangat betolak ansur selama ini. Kawan2 baca paper metro kah hari ni???


Semakin menjadi2 nampaknya masalah macam ni. Lepas baca paper ni, abang aku dapat mesej ni plak.


Ampa rasa sama ka x sama? Cara mesej n lenggok bahasa?? Bukan nak menuduh atau apa2. Cuma bertanya sahaja. Kalau ampa marah x?? Nasib baik kna kat org yg tahu kata bnda macam ni adalah tipu semata2. Kalau sapa yg x baca paper macam mana?? Kesian bukan. Ingatkan ayah sndri mintak tolong. Balik2 kna tipu. Oh sangat tragis. Jadi silalah berhati2 ya kawan2. Sekarang ni macam2 cara yg org buat semata2 untuk duit. Dan jgnlah buat sikap mcm ni jugak x kiralah warga asing atau tempatan. Bg warga asing jgn la berbuat begini. Memanglah bukan semuanya warga asing itu jahat. Tetapi kalau dah segelintir warga asing yg suka buat mcm ni, ia boleh menghilangkan kepercayaan dr org tmpatan kpd semua warga asing. Renung2kan lah ye. Dan selamat beramal~~ Salam

4 comments on "Jangan tertipu!"

Cik Moon on December 10, 2010 at 9:49 AM said...

hrmm..sama kes ngan sorg rakan blogger nie..dia pun penah dpt sms yg sama...

Nurul Hidayah Mohd Zim on December 10, 2010 at 2:34 PM said...

macam2 hal la kan.. ish3

aisya on December 10, 2010 at 5:46 PM said...

dah byk kali dah dengar pasal ni...
haihh, org zaman sekarang..

Nurul Hidayah Mohd Zim on December 10, 2010 at 7:33 PM said...

itulah..macam2

Post a Comment

 

Sweet Candy Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez