Saturday, August 7, 2010

Manusia Oh manusia~~~

Posted by Nurul Hidayah Mohd Zim at 4:30 PM
  • Knapa manusia suka sgt nak amik kesempatan atas kebolehan n kebaikkan manusia lain???

  • Knapa manusia suka sgt pentingkn diri sendiri???

  • Knapa manusia suka sgt menyakitkan hati manusia lain???

  • Knapa manusia suka sgt mengarah2kn org lain untuk kesenangan diri sendiri?

  • Knapa manusia suka sgt bertindak terburu2 tanpa tahu asal usul sesuatu bnda???

  • Knapa manusia bila dah sakitkan hati seseorang baru tahu nak mintak maaf....sebelum tu?? x pikir hati org lain ka???

  • Knapa manusia suka sgt mengugut antara satu sama lain???

  • Knapa manusia suka sgt naik angin n marah2 even bnda yg telampau simple n kecik??

Salah ke kalau jadi manusia yg lebih baik dr sifat2 ni smua??? Or x salah untuk berubah kan?

Ada ke manusia mcm ni??? Aku x sempurna mana pun nak menilai seseorang tu macam sifat2 dia atas ni..sebagai manusia, kita x pnah lari dr melakukan kesilapan....tapi kalau kesilapan tu sering ja dilakukan tanpa kekesalan, adakah kita patut bersabar n bertahan dgn manusia macam ni????


Sebagai manusia, kita selalu nak perbaiki diri sndri supaya menjadi lebih baik. Berubahlah jika nak smua org sayang n suka pd kita....Pikir2lah sendiri~~~

Tq 4 read this entry...see ya..salam...

0 comments:

Post a Comment

Saturday, August 7, 2010

Manusia Oh manusia~~~

Posted by Nurul Hidayah Mohd Zim at 4:30 PM
  • Knapa manusia suka sgt nak amik kesempatan atas kebolehan n kebaikkan manusia lain???

  • Knapa manusia suka sgt pentingkn diri sendiri???

  • Knapa manusia suka sgt menyakitkan hati manusia lain???

  • Knapa manusia suka sgt mengarah2kn org lain untuk kesenangan diri sendiri?

  • Knapa manusia suka sgt bertindak terburu2 tanpa tahu asal usul sesuatu bnda???

  • Knapa manusia bila dah sakitkan hati seseorang baru tahu nak mintak maaf....sebelum tu?? x pikir hati org lain ka???

  • Knapa manusia suka sgt mengugut antara satu sama lain???

  • Knapa manusia suka sgt naik angin n marah2 even bnda yg telampau simple n kecik??

Salah ke kalau jadi manusia yg lebih baik dr sifat2 ni smua??? Or x salah untuk berubah kan?

Ada ke manusia mcm ni??? Aku x sempurna mana pun nak menilai seseorang tu macam sifat2 dia atas ni..sebagai manusia, kita x pnah lari dr melakukan kesilapan....tapi kalau kesilapan tu sering ja dilakukan tanpa kekesalan, adakah kita patut bersabar n bertahan dgn manusia macam ni????


Sebagai manusia, kita selalu nak perbaiki diri sndri supaya menjadi lebih baik. Berubahlah jika nak smua org sayang n suka pd kita....Pikir2lah sendiri~~~

Tq 4 read this entry...see ya..salam...

0 comments on "Manusia Oh manusia~~~"

Post a Comment

 

Sweet Candy Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez